Powered By Blogger

måndag 27 april 2015

RESULTAT SOM INTE GÅR AV FÖR HACKOR!

Jag berättade ju om, att jag har fått avlastning av mina sysslor. Men bloggen kan jag inte dela ut, så jag fortsätter med den.

Vi bildade den ideella föreningen Passionärerna för snart ett år sen. Men av olika orsaker kom inte arbetet igång ordentligt förrän till hösten 2014. Vi hade ju fått kontakt med en fotograf, Lazze Xerxes Eventeen, redan tidigare, som hade fotat 12 medlemmar till vår tilltänkta årsobundna kalender, en för varje månad.

Så blev det ju jobb för vissa i föreningen att kontakta ett tryckeri och även söka sponsorer. För enbart med medlems-avgiften, som bestämts till 100:- årligen, så skulle den inte täcka kostnaderna. 

Bara en knapp månad före jul, blev kalendern färdigtryckt och den är verkligen både vacker och användbar år för år.
Jag för min del skulle resa till Stockholm och lyckades få med mig några kalendrar på resan. Leveransen kom just som jag skaffade ett antal kalendrar. De sålde sig nästan själv för de kostar bara 195:-.
Försäljningen av kalendrarna har gått så bra, så vi har fått ett bra överskott i kassan. Det gäller även överskottet från vår mannekänguppvisning, där var och en visade sina egna kläder.  Resultatet av det blir att vi ska skicka 30000:- till Cancerfonden. Sen får vi jobba vidare.

Helsingborgs Dagblad har noterat vårt jobb och skrivit HÄR om våra ansträngningar.

Du får gärna vara med i föreningen. Anmäl dig då till Monica med adressen onlyhearts@telia.com, eller till Birgitta med adressen birgitta.rosenback@gmail.com.

Tag vara på din dag - livet har bråttom!

         
" Vid pennan!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar